Kostenbesparingen

Voor 99% van de webwinkeliers brengt het uitbesteden van de complete fulfilment direct kostenbesparingen met zich mee. Het mes snijdt namelijk aan drie kanten!

  1. Directe kostenbesparing
    Als voorwaarde stellen wij dat je een eerlijke rekensom maakt. De meeste winkeliers schrijven namelijk niet alle relevante kosten toe aan het logistieke proces. “Die kosten hadden we toch al”, of “ikzelf kost niets” zijn veelgehoorde maar misplaatste argumenten.  Om een goed inzicht te krijgen in de werkelijke kosten van fulfilment in je organisatie dien je alles mee te rekenen:

    • Huur pand (of naar ratio van oppervlakte het gedeelte dat voor fulfilment gebruikt wordt)
    • Personeel (incl sociale lasten en werkgeversbijdrage) Brutoloon x 1,3 volstaat meestal.
    • Rekening houden met vakantie- en ziektedagen van de medewerkers.
    • Rekening houden met: bonus, dertiende maand, vakantiegeld, auto van de zaak, gsm of andere secundaire voorwaarden.
    • Aanschaf / afschrijving inventaris, magazijnstellingen, etiketteermachines, printers, stoffer en blik enzovoorts
    • Automatiseringskosten zoals software voor orderverwerking
    • Tijd; die je kwijt bent met het aansturen van je mensen, bellen met vervoerders, oplossen problemen, pakjes brengen naar de post, kopen van verpakkingen enzovoorts.

    Als je al deze kosten optelt en deelt door het aantal zendingen dan heb je een realistische prijs per zending. Deze prijs zou je moeten vergelijken met de prijs die Active Ants in rekening brengt per zending. In 99% van de gevallen kun je op dit moment bij ons al fors in de kosten besparen. Maar lees alsjeblieft verder;

  2. Volumekorting
    Naast een besparing die je realiseert op je directe kosten profiteer je bij Active Ants ook van voordeligere verzendtarieven. Wij versturen immers honderdduizenden pakjes per jaar. Hierdoor onderhandelen wij zeer scherpe tarieven bij postbedrijven zoals Selektvracht en PostNL. Dit geldt ook voor verpakkingsmateriaal. Dit kunnen wij namelijk zeer groot inkopen. Hier laten wij onze klant van mee profiteren! Een besparing van tientallen eurocenten per zending is geen uitzondering en kan op jaarbasis zorgen voor duizenden euro’s besparing.
  3. Opportunity cost
    Stel dat je na het lezen van de bovenstaande twee argumenten nog steeds van mening bent dat het in eigen beheer houden van de fulfilment een voordeligere oplossing voor je is, dan willen wij je het volgende in overweging geven; De tijd die je kwijt bent aan het opzetten en onderhouden van een goede fulfilment operatie in eigen huis, kan je vaak beter besteden aan het uitbouwen van de core business van je organisatie. Meestal betekent dit marketing en sales, inkoop, klantenservice enzovoorts.  De tijd die je dus besteed aan fulfilment in eigen huis, had beter besteed kunnen worden aan het verhogen van de omzet, terwijl de fulfilment specialisten hun werk doen.

Wij begrijpen dat voor iedere ondernemer kosten een belangrijke parameter zijn. Toch zou dit niet de belangrijkste argumentatie moeten zijn om met Alpak Shopservices te gaan werken.  Kwaliteit is een meer valide argument. Doordat wij ons specialiseren in fulfilment kunnen we hier ook een excellente kwaliteit in aanbieden. Dit komt onder meer tot uiting in betrouwbaarheid van leveren, real time uitgebreide rapportages, een automatisch besteladvies, iedere dag leveringen, internationale verzendingen, flexibiliteit, meegroeien met de klant enzovoorts enzovoorts. Volgens ons is kwaliteit het belangrijkste argument dat wij u kunnen voorleggen om met ons te gaan werken. Die besparing is dan een leuke extra!